مرکز تعمیر سامسونگ در تهران مرکز تعمیر سامسونگ در تهران مرکز تعمیر سامسونگ در تهران
مجله اینترنتی آوا
  • مد و زیبایی
    • مد و لباس
    • آرایش و زیبایی
  • دانش و مهارت
    • علم و تکنولوژی
    • آموزش و یادگیری
    • دیجیتال مارکتینگ
    • آموزش زبان های خارجه
  • ورزش و تفریح
    • سرگرمی و دانستنی
    • ورزش و تناسب اندام
    • گردشگری و کمپینگ
  • جامعه و زندگی
    • فرهنگ و هنر
    • اقتصاد و حقوق
    • سلامت و پزشکی
  • توسعه فردی
    • مدیریت و کارآفرینی
    • موفقیت و مثبت اندیشی
  • کالا و خدمات
    • معرفی خدمات
    • نقد و بررسی کالا
رپورتاژ آگهی
تبلیغات بنری
بک لینک
مجله اینترنتی آوا
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مرکز تعمیر ال جی در تهران مرکز تعمیر ال جی در تهران مرکز تعمیر ال جی در تهران

مدل آیدا (AIDA) در تبلیغات چیست و چه می‌گوید؟

مدل-آیدا-(AIDA)-در-تبلیغات-چیست-و-چه-می‌گوید؟
تعمیر لوازم خانگی سامسونگ در تهران تعمیر لوازم خانگی سامسونگ در تهران تعمیر لوازم خانگی سامسونگ در تهران

مدل آیدا (AIDA) در تبلیغات چیست و چه می‌گوید؟

مدل آیدا (Attention, Interest, Desire, Action) یک مدل موثر در حوزه تبلیغات است که برای جذب مخاطبان و تحریک آن‌ها به اقدام و خرید محصول یا خدمات استفاده می‌شود. این مدل در سال ۱۸۹۸ توسط الیاس سانت المور لاکیتیپ (Elias St. Elmo Lewis) ابداع شد و سپس توسط ویلیام جیمز دوران (William James Durant) با نام مدل AIDA شناخته شد.

این مدل چهار مرحله اصلی دارد که به ترتیب عبارتند از:
1. جلب توجه (Attention): در این مرحله، هدف تبلیغات استقبال مخاطبان را به هر گونه شکلی که ممکن است جلب کند. این می‌تواند از طریق عنوان جذاب، تصویری جالب یا فرمول‌بندی خاصی صورت بگیرد که توجه مخاطب را جلب کند.

2. ایجاد علاقه (Interest): در این مرحله، توجه مخاطب را باید به اندازه کافی برانگیزاند تا به محتوا و اطلاعات بیشتری درباره محصول یا خدمات علاقه مند شود. این می‌تواند با ارائه مزایا، ویژگی‌ها، فواید و نقاط قوت محصول یا خدمات صورت بگیرد.

3. ایجاد تمایل (Desire): در این مرحله، هدف تبلیغات ایجاد تمایل و آرزوی مخاطب در خرید و استفاده از محصول یا خدمات است. این می‌تواند با ارائه شواهد اجتماعی، نظرات مشتریان قبلی، تجربیات مثبت و ارتباط محصول یا خدمات با نیازها و آرزوهای مخاطب صورت بگیرد.

4. اقدام (Action): در این مرحله، مخاطب باید به اقدام کند و محصول یا خدمات را خریداری کند یا درخواست خدمات را ارسال کند. این می‌تواند با ارائه برنامه‌های تخفیف ویژه، ترغیب به خرید فوری، ارائه راهکارهای ساده برای خرید و یا اطلاعات تماس جهت خریداری صورت بگیرد.

مدل آیدا یک روش استراتژیک در تبلیغات است که با استفاده از این چهار مرحله، توانسته است بسیاری از کسب و کارها را در جذب مخاطبان و افزایش فروش خود یاری کند.

مرتبط نوشته ها

راهنما-انتخاب-ساختار-پیام-تبلیغاتی
دیجیتال مارکتینگ

راهنما انتخاب ساختار پیام تبلیغاتی

راهنمای انتخاب ساختار پیام تبلیغاتی، مجموعه‌ای از راهنماها و روش‌های کارآمد است که به تبلیغ‌کنندگان کمک می‌کند تا ساختار مناسبی...

ادامه مطلب
راهنما-طراحی-پیام-تبلیغاتی

راهنما طراحی پیام تبلیغاتی

تبلیغ-برای-محصول-یا-تبلیغ-برای-برند؟

تبلیغ برای محصول یا تبلیغ برای برند؟

اثربخشی-تبلیغات-در-چه-شرایطی-بیشتر-است؟

اثربخشی تبلیغات در چه شرایطی بیشتر است؟

نقش-آژانس-تبلیغاتی-در-انتخاب-بهتر-حجم،-زمان-و-تکرار-تبلیغات

نقش آژانس تبلیغاتی در انتخاب بهتر حجم، زمان و تکرار تبلیغات

نوشته‌ی بعدی
برخی-از-مدلهای-سنجش-اثربخشی-تبلیغات

برخی از مدلهای سنجش اثربخشی تبلیغات

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، از سرویس reCAPTCHA Google حریم خصوصی و شرایط استفاده استفاده کنید.

ava

سئو و بهینه سازی سایت : آقای سئو

کلیه حقوق مجله اینترنتی آوا متعلق به دیجیتال هلدینگ است.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • مد و زیبایی
    • مد و لباس
    • آرایش و زیبایی
  • دانش و مهارت
    • علم و تکنولوژی
    • آموزش و یادگیری
    • دیجیتال مارکتینگ
    • آموزش زبان های خارجه
  • ورزش و تفریح
    • سرگرمی و دانستنی
    • ورزش و تناسب اندام
    • گردشگری و کمپینگ
  • جامعه و زندگی
    • فرهنگ و هنر
    • اقتصاد و حقوق
    • سلامت و پزشکی
  • توسعه فردی
    • مدیریت و کارآفرینی
    • موفقیت و مثبت اندیشی
  • کالا و خدمات
    • معرفی خدمات
    • نقد و بررسی کالا
  • رپورتاژ آگهی
  • تبلیغات بنری
  • خرید بک لینک
  • قوانین و مقررات

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دیجیتال هلدینگ است.