بازاریابی پیامکی چیست؟
در دنیای تجارت مدرن، راه های زیادی برای بازار و تبلیغ کسب و کارها وجود دارد. بازاریابی پیامکی یک راه دیگر آن محسوب می شود. درحقیقت بازاریابی پیامکی، راه کاملا مدرنی برای برقراری ارتباط با مشتریان است.
در این دنیای مدرن امروز که مردم می خواهند روبه جلو گام برداشته و به سرعت ارتباط برقرار کنند، آنها به دنبال راهی هستند که برای آنها مناسب، سریع و راحت بوده و با شیوه زندگی آنها سازگار باشد. دقیقا به همین دلیل است که بازاریابی پیامکی در حال حاضر در میان مشتریان و کسب و کارها بسیار محبوب است.
بازاریابی پیامکی در حقیقت یک شیوه بازاریابی و بسیار شبیه بازاریابی ایمیلی است که به کسب و کارها اجازه می دهد به مشتریان خود پیام های بازاریابی و یا پیام های عمومی به صورت انبوه ارسال کنند.
این پیام های بازاریابی می تواند به شیوه های متفاوتی از قبیل پیامک تبلیغاتی ، راه اندازی محصولات ، خطوط جدید ، فروش ، پیشنهادات و موارد دیگر ارسال شود.
بازاریابی پیامکی از شیوه های نوین و کاربردی بازاریابی است و مزایای بسیار زیادی دارد که آن را به یکی از بهترین روش های بازاریابی تبدیل کرده است ، از جمله مهمترین مزایای بازاریابی پیامکی را می توان به موارد زیر اشاره کرد :
ارسال سریع پیامک : در مقایسه با سایر روش های بازاریابی، ارسال پیامک از سرعت بسیار بالایی برخوردار است
مشاهده سریع پیامک های : میانگین زمان تحویل پیامک به تلفن مخاطبان کمتر از 10 ثانیه است و همچنین نکته مهم تر این است که کاربران تلفن های همراه در طول روز چندین بار تلفن های خود را چک می کنند
ارتباط مستقیم با مخاطب ( ایجاد یک ارتباط دو طرفه ) : تلفن های همراه تقریبا به طور دائم و در 7 روز هفته و به صورت 24 ساعت شبانه روز همراه کاربران است بنابراین یک ارتباط مستقیم قوی را با بازاریابی پیامکی می توان به وجود آورد
دریافت نظرسنجی ها پیامکی و بازخوردهای دقیق : طبق تحقیقات 31% از مخاطبان به نظر سنجی های پیامکی پاسخ می دهند ، بنابراین با استفاده از این امکان می توانید نتایج بسیار خوبی از مخاطبان و مشتریان خود به دست بیاوید
سازگاری با انواع تلفن های همراه و سطح پوشش بالا : دریافت پیامک ها توسط مخاطبین با هر نوع گوشی و سیم کارتی امکان پذیر است و این نقطه قوت بازاریابی پیامکی نسبت به دیگر شبکه های اجتماعی است
ارسال پیامک بازاریابی، ارزان و به صرفه : ارسال پیامک یکی از ارزانترین روش های تبلیغات و ارتباط مستمر با مشتری است.تبلیغات پیامکی نه تنها هزینه ی زیادی برای شما نخواهد داشت بلکه اگر شیوه صحیح آن را استفاده کرده باشید هزینه ارسال پیامک ها به سرعت به شما بر می گردد
جذب مشتریان خودجوش : در صورت جذاب بودن پیشنهادات و پیامک های شما از نظر مخاطبین، پیامک های شما توسط آن ها باز ارسال و بارها خواند می شوند